5 tips om jouw site te promoten op Facebook

door Hella Roelofs Websitebouwer

Gepost op 26-02-2015

Facebook heeft in januari aangekondigd dat het strenger gaat optreden tegen bedrijven die teveel promotionele berichten op hun Facebook pagina plaatsen. Vooral berichten waarin gebruikers worden opgeroepen om de pagina te liken en/of delen zullen voortaan worden beperkt in hun bereik. Het is dus een stuk lastiger om je bedrijf of product te promoten op Facebook.

Afscheid nemen van Facebook is gezien het enorme aantal leden geen optie. Je zou alleen je strategie wat moeten aanpassen. In deze blog lees je vijf tips voor een duurzame Facebook strategie.

​1. Gebruik afbeeldingen

Het is heel belangrijk om een visueel element aan je Facebook bericht toe te voegen. Zonder foto val je simpelweg niet op in de tijdlijn van de gebruikers. Voor het beste resultaat kan je het beste een vierkante afbeelding gebruiken. 

2. Houd je berichten kort

Het is niet nodig om een lange samenvatting van de content op jouw website op Facebook te zetten. Kortere berichten doen het veel beter dan langere berichten. Een goede maatstaf is 250 tekens. Uit onderzoek blijkt dat Facebook berichten met minder dan 250 tekens 60% meer interactie krijgen dan langere berichten. 

3. Deel unieke content via de omslagfoto

Ben je echt trots op een bepaalde pagina of een stuk tekst op jouw website? Maak er dan reclame voor via de omslagfoto op jouw bedrijvenprofiel. Er is geen betere manier om de toppagina van je site onder de aandacht te brengen.

4. Speel in op actuele gebeurtenissen

Gebeurt er iets in de wereld dat betrekking heeft op jouw website? Plaats er dan een bericht over op je pagina. Door in te spelen op de actualiteit is je bericht zeer relevant voor de mensen die zich met dit onderwerp bezig houden. Je moet echter wel oppassen dat je het op een respectvolle wijze doet. Het werkt contraproductief als je over de rug van overleden mensen probeert jouw site te promoten.

​5. Maak van Facebook gebruikers insiders

Plaats berichten over acties of teksten die exclusief zijn voor Facebook gebruikers. Iedereen wil zich belangrijk voelen en door jouw Facebook volgers te laten geloven dat zij onderdeel zijn van een speciale groep die een betere deal krijgt, zijn ze eerder geneigd om van jouw aanbod gebruik te maken.

Een succesvolle Facebook campagne begint natuurlijk met een goede website. Zonder een website om jouw prachtige Facebook pagina te ondersteunen zal je hier geen voordeel uit halen. Bij VrijdagOnline kan je een nieuwe website laten maken voor slechts € 599,-! Klik hier voor meer informatie.



Over de Auteur

author

Na haar stage bij VrijdagOnline is Hella bij ons aan de slag gegaan als seo specialist en linkbuilder. Hella houdt zich met name bezig met het hoger krijgen van websites in Google. Hoe hoger de website, hoe trotser Hella. Op VrijdagAvond zit ze vaak op de bank te Netflixen.


Deel dit artikel

Reageren

comments powered by Disqus