Offerte aanvragen

Google Adwords, zelf doen of uitbesteden?

  • Home /
  • Weblog /
  • Google Adwords, zelf doen of uitbesteden?

Google Adwords. Je kunt ze zien als dé twee marketing woorden van 2015 en deze zullen in het nieuwe jaar ook weer veel aanbod komen! Het is en blijft nog steeds een zeer effectieve manier van adverteren. Aangezien Google Adwords dé manier is om snel bezoekers te genereren naar je website is het uiterst belangrijk dat dit goed gebeurd. 

 

Wat is het precies?

Google Adwords is het adverteerprogramma van de zoekmachine Google. Het laat jouw advertentie verschijnen in de lijst met advertenties in de zoekmachine. Hierbij adverteer je op bepaalde zoekwoorden (keywords). Zodra iemand deze woorden intypt in de zoekmachine, wordt jouw advertentie getoond. Klikken ze op jouw advertentie, dan betaal je een klein bedrag aan Google als tegenprestatie. Je zult op deze manier dus betaalde bezoekers naar jouw website krijgen.

 

Uitbesteden

Heb je zelf geen verstand van Google en al helemaal niet in het opzetten van een Google Adwords campagne? Heb je hier wel verstand van maar simpelweg geen tijd voor? Dan is het een idee om jouw Google Adwords campagne uit te besteden.

 

Voordelen uitbesteden

Door jouw Adwords campagne uit handen te geven aan gecertificeerde professionals weet je zeker dat je met de juiste strategie en doelstellingen wordt waargemaakt.

1. Tijd

Tijd is geld. Het kost tijd om je campagne perfect in te stellen, maar het kost nog meer tijd om jouw campagne perfect te houden. Er moet wekelijks gekeken worden naar concurrentie en de zoekwoorden moeten continu worden geoptimaliseerd en getest. Ze kijken voortdurend naar wat werkt beter en wat geeft een hoger rendement tegen lagere kosten?

2. Kennis

De professionals zijn up-to-date in het vakgebied en zijn op de hoogte van de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen Adwords. Zij zullen je ook continu op de hoogte houden met wat ze doen en waarom ze dit doen. Dit doen ze vaak aan de hand van rapportages, zodat het zwart op wit staat.

3. Professioneel onderzoek

Professionele bureau’s verdiepen zich altijd eerst in jouw onderneming. Wie is de doelgroep? Wat zijn de wensen van deze groep? Het onderzoek is de eerste en belangrijkste stap die je zet om de vindbaarheid van je website te verbeteren, mits deze goed uitgevoerd wordt. Het onderzoek is zo belangrijk omdat er zo meer inzicht ontstaat in het gedrag van je potentiële bezoekers, dus meer verkeer en dus meer klanten!

4. Ervaring

Een professionele organisatie heeft ervaring in het opzetten van campagnes en kijkt per klant naar de doelstellingen, KPI’s en targets. Iedere klant heeft natuurlijk andere doelen, maar door ervaring weten ze wat de effecten kunnen zijn en hebben ze een andere kijk op de campagnes dan een beginner heeft.

 

Nadelen uitbesteden

Natuurlijk bestaan er altijd nadelen van het uitbesteden van Google Adwords, zoals dat met alles geldt.

1. Kosten

Professionals kosten nou eenmaal geld. Vanaf een bedrag van ongeveer €200 - €250,- kun je Adwords uitbesteden, maar als je net bent begonnen en je hebt een klein budget is dit simpel weg een duur kostenplaatje. Heb je een kennis die werkzaam is in deze branche? Dan kun je altijd vragen of hij/zij wat voor je kan betekenen.

2.Weinig controle

Sommige mensen zouden dit als voordeel zien, maar het kan ook als nadeel gezien worden. Je gehele Adwords campagne wordt uit handen genoomen, dus je hebt hier weinig controle over. Natuurlijk zal alles wel in overleg gebeuren, maar uiteindelijk hebben de professionals de controle over jouw Adwords.

3. Risico

Natuurlijk is niet elk professioneel bureau zo goed als ze beweren. Er kan altijd een minder vakkunidge medewerker met jouw Adwords campagne aan de slag gaan. Deze pech kun je hebben, maar ook voorkomen door je goed in te lezen in de verschillende bureau’s. Uiteindelijk ben je dus afhankelijk van de expert, wat een risico is.

 

En nu? Uitbesteden of zelf doen?

De keuze of je Google Adwords wilt gaan uitbesteden of liever zelf wilt uitvoeren moet je zelf afwegen. Ben jij iemand die verstand van zaken en tijd hebt om zelf aan de slag te gaan? Ga ervoor! Ben jij iemand die dit wil uitbesteden? Dan heb ik de volgende tips voor je:

Tip 1 - Kies niet altijd voor de grote bureau’s, maar kijk verder

Vaak staan de grote bureau’s bovenaan in de zoekmachines, maar grote bureau’s hoeven niet perse de beste kwaliteit te leveren.

 

Tip 2 - Vergelijk prijzen
Vergelijk niet alleen de bedrijven, maar ook de prijzen die ze bieden. Een duur bureau hoeft niet perse beter te zijn dan de goedkopere bureau’s.

 

Tip 3 - Probeer het!
Mijn derde en laatste tip is: ga voor een bedrijf waar je je goed bij voelt. Pas na een aantal maanden kun je zeggen of de Adwords campagne wat voor je oplevert, dus probeer het gewoon!

 

Ook bij ons kun je jouw Google Adwords campagne uitbesteden. Geïnteresseerd? Kijk dan eens hier! Heb je een toevoeging op dit artikel of wil je gewoon een reactie achterlaten? Leuk, dat kan hieronder!

author

Over de Auteur

Robin is derdejaars communicatie studente. Met haar passie voor online marketing wil ze tijdens haar stage bij VrijdagOnline perfecte design websites maken en deze ook beheren voor tevreden klanten. Op VrijdagAvond proost ze op het weekend en eet ze het liefst sushi.

Reageren

comments powered by Disqus