Hoe kun jij je website interactiever maken?

door Romee Witte Stagiair Online Marketing

Gepost op 15-02-2016

Het wordt steeds moeilijker, hoe hou je een bezoeker langer op je pagina? De bezoeker van tegenwoordig leest passief en klikt snel weer door naar een andere pagina. Door je website interactiever te maken zorg je ervoor dat je bezoeker schakelt van passief naar actief en langer op je pagina blijft. 

Interactief wat bedoel je daarmee?

Veel bedrijven hebben het doel achter content, het zenden van een boodschap naar de ontvanger, de klant. Dat is erg statisch en het is veel beter om echt de aandacht van je bezoeker te trekken en zo reacties “uit te lokken”. Je zorgt met deze content ervoor dat je bezoeker iets moet doen. Dat kan bijvoorbeeld zijn dat je bezoeker gaat reageren op je blog, of dat hij naar een subpagina moet gaan voor het antwoord van je content.

Mogelijkheid tot reageren 

Schrijf wekelijks een blog voor je bezoekers. Dit zorgt ervoor dat je bezoeker terugkeert op jou pagina. Wanneer je een reageer knop onder je blog maakt, kun je een ‘discussie’ starten met de bezoekers.


Infographic

Maak gebruik van infographics. Zo maak je ‘tekst’ gemakkelijk te lezen en leuker voor je bezoeker. Als je bijvoorbeeld een product hebt kun je zo makkelijk uitleggen hoe het product werkt. Je kan het ook gebruiken om jezelf te laten zien. Wie ben jij en wat voor werk je doet. Verwerk dit in een infographic en het ziet er veel leuker uit! Er zijn een aantal website’s waar je dit zelf gratis kan maken:
http://www.easel.ly/
http://vizualize.me/
https://infogr.am

Interactieve video’s

Plaats interactieve video’s. Wil jij je bezoeker verrassen met een filmpje? Dan moet je hier goed over nadenken! Je wil namelijk niet alleen dat ze op het fimpje klikken maar je wil ze ook echt boeien met het filmpje. Om bijvoorbeeld een youtube filmpje over jouw bedrijf een boost te geven kun je het volgende doen:

  • Plaats clickable area’s. De kijker kan dan op buttons klikken in het filmpje om meer informatie te krijgen over het product.
  • Aanvullende informatie toevoegen.
  • Bij langere video’s voeg hoofdstukken toe. Zo kan je kijker zelf kiezen of hij een bepaald hoofdstuk wil zien of de hele video.
  • Heb je nog meer video’s? Plaats deze dan aan het einde met een button knop zodat ze meteen de andere filmpjes ook kunnen bekijken.
  • Plaats banners in je video’s. Zo stuur je de kijker meteen naar de landingspagina waarover het op dat moment gaat.

Wil jij een goed voorbeeld zien? Klik dan hier https://www.play.philips.com/en/#what-a-night

Raadsel of vraag

Zet een ‘raadsel’ of vraag op jou social media, zorg dat je social media knoppen op je website hebt. Mensen zijn erg nieuwsgierig en benieuwd naar het goede antwoord. Plaats bijvoorbeeld een foto waarbij het niet meteen duidelijk is wat het is, en stel dan ook de vraag aan je bezoekers: ‘Weet jij wat dit is?’ ‘Ik kan niet kiezen, welke zou jij doen?’

Slideshow 

Plaats een slideshow op je homepage en eventueel ook op je subpagina’s. In de afbeelding kan je een knop plaatsen. Zo verwijs je jou bezoeker meteen naar een subpagina waar jij de nadruk op wil leggen. 

Heb jij nog meer goede ideeën? Laat het ons weten!



Over de Auteur

author

Romee is derdejaars communicatie studente. Ze wil zich graag meer ontwikkelen in de online marketing dus wat een geluk dat ze dat bij ons stage mag lopen! Op VrijdagAvond neemt zij, onder het genot van een biertje, de gebeurtenissen van de afgelopen week door met haar vriendinnen.


Deel dit artikel

Reageren

comments powered by Disqus