Lokale internet marketing met behulp van Google, hoe doe je dat?

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 14-04-2015

Jouw website is standaard al vindbaar in Google als je deze door ons hebt laten maken. Waarschijnlijk ben je al bezig geweest met het optimaliseren van jouw website zodat je wat hoger bent gekomen in Google. Maar hoe zorg je er nou voor dat lokale klanten bij jouw bedrijf terecht komen en niet bij eenzelfde bedrijf aan de andere kant van het land? In deze blog vertel ik jou hoe je met behulp van Google snel wordt gevonden door lokale klanten.

Google Mijn Bedrijf

undefinedGoogle Mijn bedrijf zorgt ervoor dat jouw bedrijf lokaal te vinden is op Google Search, Maps en Google Mobile.

Google Search en Google Mobile spreken voor zich. Dit zijn de normale zoekresultaten van Google. Ik gebruik voor het gemak een voorbeeld om uit te leggen wat Google Maps  is, en waarom het nuttig is voor lokale online marketing.

Als je bij Google op websitebouwer Groningen zoekt krijg je de gewone zoekresultaten. Vervolgens kan je in de bovenstaande balk op Maps klikken. Hieruit komt een lijstje met websitebouwers tevoorschijn die direct zichtbaar zijn in een kaart van Groningen.  Lokale klanten die opzoek zijn naar een websitebouwer in Groningen en hierop zoeken vinden in de kaart onder andere VrijdagOnline terug.

Dit komt omdat wij ons ingeschreven hebben bij Google Mijn Bedrijf, en het voor Google duidelijk is dat wij een websitebouwer in Groningen zijn. Dit laatste komt doordat wij op onze website naar voren laten komen dat wij gevestigd zijn in Groningen en dat wij websites bouwen.

Registreren voor Google Mijn Bedrijf

Klik hier om jouw bedrijf te registreren voor Google Mijn Bedrijf.

Hieronder volgt een kort stappenplan hoe de registratie voor Google Mijn Bedrijf verloopt. (Tot en met de plaatsing in Google Maps)

Stap 1:

undefined

Druk op Uw bedrijf op Google.

 

Stap 2:

undefined

Typ je bedrijfsnaam in in de zoekbalk. Herkent Google deze niet? Dan klik je op Ik heb de naam en het adres correct opgegeven (dit verschijnt onder de zoekbalk) en vul de gegevens van jouw bedrijf in.

 

Stap 3:

Vervolgens moet je aangeven dat jij bevoegd bent om dit bedrijf te beheren en akkoord gaat met de servicevoorwaarden. Nu staat jouw bedrijf in Google Maps! Ga nu verder met de volgende stappen en vul de informatie zo gedetailleerd mogelijk in.

Tip: voer zoveel mogelijk informatie in over jouw bedrijf. Des te meer informatie je geeft, des te hoger Google jouw bedrijf plaatst in de lokale zoekresultaten.












Over de Auteur

author

Rianne is een derdejaars bedrijfskunde student. In de vele projecten die zij in haar opleiding heeft uitgevoerd vond zij het marketing gedeelte altijd het meest interessant. Dit gaat zij nu toepassen in de praktijk. Op VrijdagAvond is zij vaak te vinden in de kroeg met haar vrienden. 


Deel dit artikel

Reageren

comments powered by Disqus