Offerte aanvragen

Make it personal

De persoonlijke aanpak

 

Make it PERSONAL

Personalisatie. Persuasie. Die twee termen zijn nauw met elkaar verbonden in de marketingwereld. Want met personalisatie overtuig je. Weet je alles geheel toe te spitsen op de behoeftes van de individuele bezoeker/klant? Dan zit je gegarandeerd gebakken. Dit doe je bijvoorbeeld door bezoekers content te laten zien die relevant is voor hen. Namelijk: hoe sneller jouw bezoeker de juiste informatie heeft gevonden, des te groter de kans op de gewenste actie.

We schreven hier al eerder kort over in de volgende artikelen:

 

Deze blogartikelen beschrijven hoe je de bezoeker overtuigt, beïnvloedt en tot klant maakt. Maar in dit artikel willen we het even over een andere boeg gooien. Want wij willen je graag overtuigen van de persoonlijke aanpak. Het is in de marketingwereld namelijk al jarenlang een belangrijke trend en je kan deze als bedrijf(eigenaar) zelf ook gemakkelijk implementeren. Daarom geven we je een aantal tips die je meteen op je website kan toepassen.

 

Persoonlijk aangesproken

Tip nr. 1 is er een waar op dit moment nog geen consensus over bestaat, namelijk de aanspreekvorm die je kiest. Spreek je de websitebezoeker nu aan met ‘u’ of met ‘je’ ? Hier raden we eigenlijk altijd aan om voor ‘je’ te kiezen. Dan heeft de bezoeker het gevoel dat je hem/haar direct aanspreekt. U is toch meer iets van vroeger, iets statiger. Maar het moet natuurlijk wel bij de doelgroep passen. Dus vraag het eens aan je klanten. Wat vinden zij belangrijk en voelen ze zich bijvoorbeeld niet belangrijk genoeg wanneer je de veelgebruikte ‘u’ inruilt voor een ‘je’? Want wil je met de tijd meegaan, dan is ‘je’ toch echt dé aanspreekvorm.

 

Wie ben je?

We willen tegenwoordig steeds meer weten van de bedrijven waar we voor kiezen. Dit geldt vooral voor bedrijven die bepaalde diensten verlenen, zoals bijvoorbeeld VrijdagOnline. Voordat je met een bedrijf in zee gaat, wil je een indruk hebben van het bedrijf. Hoe lang bestaan ze al? Worden ze goed beoordeeld? Wie werken er eigenlijk? Kort gezegd: wie ben je? Laat je bezoekers dat zien. Dit doe je door het volgende op je website te laten zien:

  • Een teampagina met foto’s. Beschrijf hier ook de expertise(s) van de collega’s bij, zodat de websitebezoeker meteen weet wie er bij het bedrijf werken en wie hij/zij eventueel moet bellen of mailen om zaken met jullie te doen.
  • Gebruik foto’s van échte mensen en échte ruimtes. Daarmee bedoelen we dus: gebruik vooral geen Stockfoto’s van mensen. Wil je laten zien hoe er het op kantoor aan toe gaat of in het werkveld? Huur dan een professionele fotograaf in en gebruik die foto’s. En als je dan toch bezig bent: laat een bedrijfsfilm maken. Weten mensen binnen 1 of 2 minuten met wie ze te maken hebben.
  • De geschiedenis van het bedrijf op de website. Zo laat je precies zien waar je bent begonnen en waar je nu staat. Dat je serieus bezig bent met wat je doet en dat je die websitebezoeker daar ook mee kan helpen.

 

Quick & Personal

Daarnaast hebben we ook wat “snelle” tips voor je. Tips die je hoogstens een paar minuten kosten. Personaliseren kun je tenslotte leren. 😊

  • Heb je als bedrijf social media? Stel dan in dat een potentiële klant persoonlijk aangesproken wordt bij het sturen van een bericht. Bij Facebook kan dat bijvoorbeeld door de volgende stappen te doorlopen: pagina-instellingen > berichten > een Messenger-gesprek starten > Een begroeting weergeven > aan > wijzigen > Personalisatie toevoegen.
  • Stuur je regelmatig e-mails via e-mailmarketing? Doe dan hetzelfde, zodat je de klant die ze ontvangt met de voornaam en/of achternaam aanspreekt.
  • Stel tracking cookies in op je website. Wel even kijken of je dat AVG-proof doet. Zo kun je de interesses van je bezoekers opslaan en hier later op inspelen. En wil je het snel kunnen doen? Dan zijn hier ook bepaalde modules voor, zoals de Liquid Content Module van Salesfeed of die van nl.

 

Wij zijn benieuwd wat je van dit artikel vindt. Heb je nog aanvullingen of misschien een duidelijk standpunt in de u/jij discussie? Laat het ons weten!

author

Over de Auteur

Kim is na haar opleiding Geschiedenis op wonderbaarlijke wijze in de wereld van online marketing beland. Hier kan ze zich bezighouden met dat wat ze het liefste doet: onwijs goede teksten schrijven. Op VrijdagAvond vind je haar achter de buis geplakt of aan de tekentafel, waar ze onder andere portretten schildert.