Tips voor het schrijven van een landingspagina!

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 09-10-2015

De landingspagina is de eerste pagina waar een bezoeker terecht komt nadat ze op een online advertentie hebben geklikt. De landingspagina moet er dus fantastisch uitzien want dit is het eerste wat de bezoeker ziet! Er zijn een aantal dingen waar je aan moet denken voordat je een landingspagina gaat schrijven. 

Het doel van je landingspagina

Er is een groot verschil tussen een ‘normale’ webtekst op je website of een landingspagina. Met een landingspagina heb je een duidelijk doel voor ogen namelijk bezoekers over laten gaan tot actie, bijvoorbeeld hun e-mailadres of contactgegevens achterlaten, of de bezoekers al over laten gaan op een product/dienst bestellen.

Eigenlijk wil je niet dat de bezoekers je landingspagina verlaten voordat ze hebben besloten hun contactgegevens achter te laten of om een product/dienst die jij aanbiedt te kopen. Zonder duidelijk doel en doelgroep voor ogen, kom je nergens. Van te voren moet je weten voor wie je de landingspagina schrijft en wat jij verwacht van je bezoekers.

Opvallen!

undefinedBepaal welke elementen je terug wilt zien op je landingspagina. Laat de eigenschappen en de voordelen van wat je aanbiedt duidelijk naar voren komen. Wat moeten je bezoekers allemaal weten voordat ze overgaan tot het aanschaffen van het product/dienst? Als je bezoekers het niet vertrouwen omdat ze geen duidelijke informatie kunnen vinden, gaan ze ook niet over tot aanschaffen.

Maak daarom gelijk duidelijk wat je de bezoekers te bieden hebt en waarom ze voor jouw product/dienst moeten kiezen. Tevens is het noodzakelijk dat je een pakkende titel gebruikt. Bezoekers komen namelijk op jouw website doordat ze op een bepaald zoekwoord hebben gezocht. Zorg dat hetgeen wat je aanbiedt verwerkt is in je titel zodat bezoekers gelijk op jouw website terecht komen, mochten ze zoeken naar dat zoekwoord.

Aan de slag met je landingspagina!

De laatste tip die ik je mee wil geven is het gebruik van opvallende/felle kleuren en natuurlijk niet te vergeten: de call-to-action knop! In de ‘gewone’ webteksten staan talloze linkjes die bezoekers helpen om bij de juiste pagina te komen. Echter, op een landingspagina wordt er maar één link gehanteerd namelijk: Call-to-action Je wilt namelijk dat je bezoeker meteen overgaat tot actie en niet je website gaan verlaten. Houd tevens rekening met het gebruik van kleuren. De tekst en het ontwerp moeten elkaar maar ook het doel ondersteunen. Een opvallende/felle kleur trekt de aandacht en ziet er tevens speels uit. Een beetje creativiteit is nooit verkeerd!

undefined



Over de Auteur

author

Noortje volgt de studie communicatie en zit in haar derde jaar. Naast haar studie werkt ze bij VrijdagOnline en bouwt ze de meest fantastische websites. Op VrijdagAvond drinkt ze graag een biertje of wijntje in haar favoriete cafe.


Deel dit artikel

Reageren

comments powered by Disqus