Wees authentiek en oprecht, dan kom je het verst!

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Alleen als je een groot bedrijf bent met veel geld kun je je merk echt onder de aandacht brengen. Is dat wel echt zo? Nee, zeker niet. Steeds meer kleine bedrijven bewijzen dat ze hun merk op de kaart kunnen zetten met een klein budget. Hoe doen ze dat? Door authentiek te zijn en door oprecht te blijven.

Passie voor het product

Waardoor zijn sommige kleine bedrijven zo succesvol? Doordat ze zelf heel goed weten waarom mensen hun producten aan moeten schaffen. Ze zijn zelf gepassioneerd over het product en proberen een bepaalde sfeer rondom het product te creeëren. Op deze manier proberen zij een bepaald gevoel over te brengen op potentiële klanten. Wanneer mensen een positief gevoel bij een product krijgen zijn ze sneller geneigd dit product aan te schaffen.

De KleinsteSoepFabriek

Michel Jansen

Een goed voorbeeld van een bedrijf dat echt passie heeft voor het eigen product is de KleinsteSoepFabriek. Michel Jansen zette in 2005 dit bedrijf op. Hij wist van jongs af aan al dat hij iets in de biologische voedselindustrie wilde gaan doen. Hij was gepassioneerd over eten, maar wilde ook de wereld verbeteren. Alles moest biologisch! Dit is ook het geheim van zijn succes. Wat hij doet, doet hij met liefde en hij wil ook echt een verschil maken met de producten die hij maakt en deze boodschap weet hij ook heel goed op zijn klanten over te brengen.

Biologisch en onderscheidend
Door een naam als De KleinsteSoepFabriek te kiezen, brengt Jansen al een bepaald gevoel over: namelijk niet groots en commercieel te willen zijn. De soepen die Jansen maakt zijn allemaal biologisch en uniek. Zo maakt hij onder andere Romeinse broodsoep, bloemkoolroomsoep en pompoenmosterdsoep. Ook onderscheidt hij zich door zijn soepen in glazen potten te verkopen. Hierdoor kunnen mensen meteen zien hoe de soep eruit ziet en of het hen lekker lijkt.

Internationaal succes
De KleinsteSoepFabriek werd snel een groot succes en nu produceert het bedrijf jaarlijks 300.000 liter soep in meer dan 50 smaken. Eén van de bekendste fans van de KSF is niemand minder dan actrice Carice van Houten. De Toscaanse bospaddenstoelensoep is haar favoriet. Het succes van Jansen is internationaal. In Polen, Japan en Dubai zijn ze ook razend enthousiast over zijn producten.

Passie-voor-product

Breng je passie over op potentiële klanten

Wanneer je een product of dienst aan klanten probeert te verkopen is het belangrijk dat je je niet focust op 'wat' er zo geweldig is aan het product, maar 'waarom' het product zo fantastisch is. Probeer je liefde voor het product over te brengen op je bezoekers en potentiële klanten. Als jij een mooi verhaal vertelt waarom je dit product maakt of verkoopt, zullen mensen veel sneller geneigd zijn om je product of dienst ook daadwerkelijk aan te schaffen.



Over de Auteur

author

Noortje volgt de studie communicatie en zit in haar derde jaar. Naast haar studie werkt ze bij VrijdagOnline en bouwt ze de meest fantastische websites. Op VrijdagAvond drinkt ze graag een biertje of wijntje in haar favoriete cafe.


Reageren

comments powered by Disqus