Offerte aanvragen

Hooghlanden Makelaars

Google Ads Case

Google Ads Case: Hooghlanden Makelaars

Het ervaren team van Hooghlanden Makelaars is werkzaam in de omgeving van Den Haag. Hieronder vallen plaatsen als Rijswijk, Scheveningen, Westland, Voorburg en Zoetermeer. Ze zijn al bijna twintig jaar lid van NVM (Nederlandse Coöperatieve Vereniging van Makelaars en Taxateurs) en werken op basis van no cure, no pay. Klanten betalen pas op het moment dat de verkoop voltooid is.

Het account 

In overleg met de klant besluiten we in het bestaande Google Ads account te gaan werken. We ontwikkelen uiteraard wel compleet nieuwe campagnes. Wanneer de klant al een account heeft, is dit altijd de werkwijze die we aanraden. Dit heeft twee redenen. Allereerst is de set-up van het account al voltooid en dit scheelt tijd en moeite. Ten tweede kunnen we de data die al eerder is binnengehaald gebruiken.

De klantvraag

De klant wil goed gevonden worden in de regio van Den Haag. We stellen een klikbudget vast van €800.- per maand. Dit budget bepalen we op basis van de wensen van de klant en ons eigen onderzoek naar de markt waarin de klant zich begeeft. Daarnaast geeft de klant aan niet gevonden te willen worden op zoekopdrachten rondom de term ‘huur’. De term ‘aankoopmakelaar’ mocht gebruikt worden, maar heeft voor hen weinig prioriteit. De regio waarin we gaan adverteren is het werkgebied (zie over de klant). De belangrijkste zoektermen voor de klant zijn: ‘no cure, no pay’, ‘achteraf betalen’ en ‘topresultaat’. Vervolgens stellen we de doelen in om conversies (in dit geval leads) te kunnen meten. De conversies voor deze klant zijn: een contactformulier invullen, klikken op een telefoonnummer op de website en mails.

Opdrachtgever

Hooghlanden Makelaars

Branche

Makelaardij

Diensten

Google Ads
Bouw
Advies
Optimalisatie

De werkwijze 

In overleg met de klant en op basis van ons eigen keyword onderzoek beginnen we met vier campagnes: 

  1. (NVM) makelaar + plaats 
  2. Verkoopmakelaar
  3. Display: remarketing + in-market-doelgroepen 
  4. Aankoopmakelaar  

We hebben het budget als volgt verdeeld: 1: 45%. 2: 45% en de overige 10% over 3 en 4. Alle zoekwoorden omtrent ‘huur’, ‘vacatures’ en ‘solliciteren’ hebben we meteen uitgesloten. Zo voorkomen we onwenselijke klikken op advertenties en onnodige kosten. De termen die de prioriteit hebben zijn als highlight extensies (de unique selling points van een klant) gebruikt én hebben we in de advertentieteksten vaker terug laten komen. Zo maken we meteen 

 Na goedkeuring van de klant zetten we de campagnes live. Het traject dat volgt, is het optimaliseren. Globaal gezegd: het relevanter maken en specificeren van de zoekwoorden, advertenties en extensies èn het benutten van de kansen van de binnenkomende data. Zo blijven we de resultaten keer op keer maximaliseren.

Het resultaat 

We beginnen altijd met een proefperiode van drie maanden. Dit geeft ons de tijd te optimaliseren en het effect van ons werk zichtbaar te maken. Na zes maanden kunnen we dan ook een mooie vergelijking maken. In dit geval kunnen we zeggen dat de resultaten boven de verwachting van de klant zijn uitgestegen!

De volgende resultaten zijn de gemiddelden van drie maanden en zes maanden:

Voor de zoekcampagnes

  • Het aantal klikken is gestegen met 131% van 2858 naar 6614 
  • Het aantal conversies is gestegen met 176% van 32,49 naar 89,71 
  • De kosten per conversie zijn gedaald met 26% van €120.- naar €95.-

Voor de display campagne

  • Het aantal klikken is gestegen met 77% van 1856 naar 5146 
  • Het aantal conversies is gestegen met 350% van 4 naar  22 
  • De kosten per conversie zijn gedaald met 109% van €54.60 naar €26,11

Ook interesse in een Google Ads?

Neem contact op met Jeroen

Jeroen Grinwis

Nieuw Media Consultant

T 085-4019161
E jeroen@vrijdagonline.nl

Ik wil ook een Google Ads