Offerte aanvragen

De onzichtbare winst

Serie: Uitgelicht: …

Deel 1: De onzichtbare winst

 

Iedere online marketeer of gehaaide accountmanager (bij ons heet hij Jeroen) weet jou te overtuigen van de voordelen van Google Ads of zoekmachineoptimalisatie, ofwel SEO. Google Ads levert jou winst op door betaalde advertenties effectief in te zetten. Deze advertenties bereiken mensen die op zoek zijn naar diensten zoals die van jou. Goede SEO doet dit ook, maar dan onbetaald. Organisch noemen we dat.

Maar onzichtbare winst dan? De winst die je niet meteen in je portemonnee voelt. Die niet meteen de dollartekens in je ogen tevoorschijn tovert. Kunnen we je daar net zo enthousiast over krijgen? Wij denken van wel.

 

Die onzichtbare winst bereik je namelijk met teksten. Geen standaard teksten, maar echt goede. Teksten die jouw (potentiële) klanten meteen over de streep trekken. Die hen diep in de buidel laten tasten. Die hen nog net niet een tweede hypotheek op hun huis laten nemen, zodat ze jou alles kunnen geven.

Oké, nu overdrijven we. Maar nu snap je het wel. Met goede teksten win je mensen voor je. Overtuigende woorden en lekker lopende zinnen zorgen ervoor dat mensen langer op je website blijven hangen. Dat ze alles over je te weten willen komen. Dat ze geen enkele andere aanbieder meer overwegen. Want jij bent de beste, dat weten ze nu.

 

Maar … Wil je die goede teksten, dan zal ook jij een beetje in de buidel moeten tasten. Deze teksten zijn namelijk niet gratis. Wel als je ze zelf schrijft natuurlijk, maar wil je dat? Bespaar jezelf de tijd en moeite en laat de teksten door iemand anders schrijven.

Iemand die daar enthousiast van wordt. Die niets liever doet dan iedere dag schrijven. Die je er bij wijze van ’s nachts voor op kan bellen. Niet echt gaan doen hoor. Daar wordt onze tekstschrijver (ik) niet echt blij van.

 

We dwalen af. We hadden het over goede teksten. Die moet je hebben. Slechte teksten schrikken mensen namelijk af. Slechte teksten zorgen ervoor dat mensen twijfelen aan jouw dienst(en). Want wat heb je aan een mooie website als niemand deze langer dan een paar seconden bezoekt? Misschien nog wel belangrijker: wat zegt het over jou? Want als jij het allemaal zo goed voor elkaar hebt, waarom komt dat dan tekstueel helemaal niet uit de verf?

Met slechte teksten verlies je. Met goede teksten win je. Zo simpel is het. Dus ga voor die goede teksten. Het duurt misschien wat langer, maar de onzichtbare winst is dan binnen handbereik.

 

Hebben we je overtuigd? Ga jij voor winstgevende teksten?

 

Dan moet je bij ons zijn. Tsja, wat dacht je dan? Dat we een hele blogpost zouden schrijven zonder reclame voor onszelf te maken? Dan ken je ons nog niet zo goed. Wil je ons beter leren kennen? Dat kan! Zie, een goede tekstschrijver weet op ieder moment te overtuigen.

Neem contact met ons op en wij schrijven jou naar die winst.

author

Over de Auteur

Kim is na haar opleiding Geschiedenis op wonderbaarlijke wijze in de wereld van online marketing beland. Hier kan ze zich bezighouden met dat wat ze het liefste doet: onwijs goede teksten schrijven. Op VrijdagAvond vind je haar achter de buis geplakt of aan de tekentafel, waar ze onder andere portretten schildert.

Reageren

comments powered by Disqus