#Hashtags gebruiken als online marketingtool.

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 20-04-2015

Hashtags maken van je onderwerpen klikbare links. Je maakt een hashtag door het leesteken # voor een woord te zetten. Hashtags worden veelvoudig gebruikt op social media kanalen. In deze blog vertel ik wat de voordelen zijn van het gebruik van hashtags als marketingtool.

 

#Beter vindbaar

Door het gebruik van hashtags zijn jouw berichten beter vindbaar. Zodra mensen zoeken op jouw onderwerp heb je een grotere kans dat zij jouw bericht vinden als je hier een hashtag van hebt gemaakt.
Let er wel op dat je van het woord waarop jij gevonden wilt worden een hashtag maakt.

 

#Eigen bedrijf volgen

Door op bijvoorbeeld Twitter #jouwbedrijfsnaam in te vullen bij zoeken kom je op alle berichten waarbij jouw bedrijf als hashtag is gebruikt. Op deze manier kan je volgen wat er gezegd word over jouw bedrijf. Vervolgens kan je op deze berichten reageren zodat je negatieve berichten tegenhoud en het dialoog met jouw klanten aangaat.

 

#Populaire onderwerpen bijhouden

Schrijf jij wel eens een (blog)artikel voor jouw website? En plaats je deze vervolgens ook op social media? Kijk dan eens naar de meest populaire hashtags. Dit zijn de onderwerpen die mensen bezighouden, en interessant vinden. Kijk bij tips onderaan deze pagina voor een aantal handige links om de populairste hashtags bij te houden.

 

 

undefined#Jezelf op de kaart zetten

Door vaak dezelfde hashtag te gebruiken en ervoor te zorgen dat anderen deze berichten delen zorg je ervoor dat jouw hashtag in populariteit stijgt. Een aantal voorbeelden hiervan zie je in de afbeelding.

 

#Tips

  • Wil jij weten hoe vaak een bepaalde hashtag is gebruikt de afgelopen 24 uur? Klik dan hier
  • Op Twitter staat links onderin een lijstje met trends. Deze kan je wijzigen naar land en/of gebied. De woorden die hier tussen staan met een # ervoor zijn hashtags.   
    undefined
  • Klik hier voor een lijst met populaire onderwerpen op instagram.

 

 

 

 



Over de Auteur

author

Rianne is een derdejaars bedrijfskunde student. In de vele projecten die zij in haar opleiding heeft uitgevoerd vond zij het marketing gedeelte altijd het meest interessant. Dit gaat zij nu toepassen in de praktijk. Op VrijdagAvond is zij vaak te vinden in de kroeg met haar vrienden. 


Deel dit artikel

Reageren

comments powered by Disqus