Offerte aanvragen

Het juiste pad

Het juiste pad

 

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik de studie (toen nog) Communicatiesystemen: Multimedia en Vormgeving afgerond, met Brand & Designmanagement als specialisatie. Hierna ben ik voornamelijk werkzaam geweest als communicatiemedewerker/adviseur, in de breedste zin van het woord. Ik hield mij bezig met grafische vormgeving, social media, communicatieplannen schrijven, het creëren van een huisstijlen en filmbewerking. Ook leerde ik werken met verschillende contentmanagementsystemen (CMS). Wanneer mensen mij vroegen wat mijn werk precies inhield, zei ik altijd maar: "Ik ben een digitale allrounder". Ik had het gevoel dat ik van veel aspecten van mijn werk de basiskennis wel onder de knie had, maar dat ik nergens écht in gespecialiseerd was. Dit frustreerde mij best wel.

 

Online Marketing

 

Vier jaar geleden besloot ik om mij ergens in te gaan specialiseren. Het liefst in het verlengde waarvan ik al kennis had opgedaan. Vanuit mijn toenmalige werkgever werd mij gevraagd om uit te zoeken hoe het adverteren via Facebook en Google werkte. Na dit globaal te hebben uitgezocht, wist ik genoeg. Ik wil mij specialiseren in online marketing en ben daarna een deeltijd opleiding gaan volgen. Online Marketing is uiteraard nog steeds een breed begrip, maar al snel wist ik dat ik specialist wilde worden op het gebied van PPC/SEA (search engine advertising). Het allermooiste aan dit vakgebied vind ik dat vrijwel alles meetbaar is en je hierop kan inspelen. Cijfers liegen niet.

 

Na eerst ervaring opgedaan te hebben als in-house marketeer bij een webshop, werk ik inmiddels ruim een jaar met veel plezier bij VrijdagOnline. Met websites maken als core business stond online marketing nog redelijk in de kinderschoenen. De vraag was er. natuurlijk wel vanuit klanten. Aan mij de taak om het SEA gedeelte te professionaliseren en uit te breiden.

Vandaag de dag is de afdeling gegroeid en zo ook de klantenportefeuille. Het leuke aan het werken als marketeer aan de klantzijde vind ik het klantcontact en het verdiepen en meedenken in de verschillende branches waarin zij werkzaam zijn. Op marketing gebied werkt elke branche, in het algemeen, toch net even iets anders en krijg je te maken met verschillende strategieën.

 

Zoals gezegd ben ik nu ruim een jaar werkzaam bij VrijdagOnline. Na twee keer een kennismaking/sollicitatiegesprek te hebben gevoerd van 1,5 uur dacht ik: "Dit zit volgens mij wel goed". En dat gevoel bleek wederzijds.

Mijn ambitie is om de online marketing afdeling, uiteraard in samenwerking met mijn collega’s, alleen maar groter te maken binnen VrijdagOnline. Wie weet wat de toekomst allemaal nog zal brengen. Ik ben er klaar voor!

 

author

Over de Auteur

Deze allrounder op het gebied van digitale communicatie is zich later gaan specialiseren in online marketing. Bij VrijdagOnline houdt hij zich bezig met Search Engine Advertising. Op de VrijdagAvond kun je Mart in de stad treffen met een goed bord eten voor zijn neus.

Online kennismaken?
Klik hier