VrijdagOnline Weblog

Tips & trucs voor website-eigenaren

..

Facebook bedrijfspagina, een must?

door Irene Tromp Copywritecat

Gepost op 30-11-2018

Social media, je komt er als ondernemer niet meer onderuit als je je bedrijf wilt promoten. Dat is geen nieuws. Toch twijfel je over een Facebook bedrijfspagina. De tijd die het kost om het bij te houden, heb je die als ondernemer wel?

Lees verder


Hoe krijg ik meer volgers op Twitter?

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 21-04-2018

Hoe krijg ik meer volgers en retweets op Twitter? Je post dagelijks tweets en volgt allerlei mensen en bedrijven op Twitter. Toch heb je zelf nog maar weinig volgers en worden je tweets nauwelijks tot niet geretweet. Lees hier hoe je ervoor zorgt dat

Lees verder


Handleiding Facebook-bedrijfspagina maken

door Joran Arends Online Marketing Stagiair

Gepost op 23-11-2015

Wij worden wekelijks gebeld door ondernemers die hulp nodig hebben bij het aanmaken van een Facebook bedrijfspagina.Omdat het echt heel erg gemakkelijk is, hebben we speciaal voor elke ondernemer die graag zelf een Facebook bedrijfspagina wil aanm...

Lees verder


45 punten waarop Google je website beoordeelt (2)

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 09-06-2015

Vorige week heb ik een blog geschreven met 49 punten waar Google je website op beoordeelt. Deze week ga ik hier verder op in. In deze blog zullen nog eens 45 punten naar voren komen waar Google op let.

Lees verder


8 tips om je business te laten groeien met YouTube.

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 21-05-2015

YouTube bestaat 10 jaar. Tien jaar geleden ging de bètaversie van de website online. De eerste filmpjes werden al snel online gezet. Nu 10 jaar later heeft YouTube maandelijks meer dan 146 miljoen bezoekers. Laat je business groeien met YouTube.

Lees verder


Taalgebruik op Social Media.. Formeel of Informeel?

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 17-05-2015

Op social media is het al lange tijd normaal om gebruikers op een informele manier te benaderen, maar ook steeds meer bedrijven benaderen hun klanten op een informele manier..

Lees verder


5 tips om je online klanten beter te leren kennen.

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 13-05-2015

Het klinkt heel makkelijk: je klanten leren kennen, maar ken jij jouw klanten goed? Weet jij wat hen interesseert en/of wat juist niet? Bij hoeveel bedrijven heb je het gevoel dat ze je als klant echt goed kennen?

Lees verder


#Hashtags gebruiken als online marketingtool.

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 20-04-2015

Hashtags maken van je onderwerpen klikbare links. Je maakt een hashtag door het leesteken # voor een woord te zetten. Hashtags worden veelvoudig gebruikt op social media kanalen. In deze blog vertel ik wat de voordelen zijn van hashtags.

Lees verder


Vier social media kanalen die je over het hoofd ziet

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 26-02-2015

Wie het over social media heeft denkt vooral aan Facebook en Twitter. Dit zijn veruit de grootste kanalen met de meeste gebruikers. De kans dat je hier jouw doelgroep aantreft is dan ook erg groot.

Lees verder


5 tips om jouw site te promoten op Facebook

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 26-02-2015

Facebook heeft in januari aangekondigd dat het strenger gaat optreden tegen bedrijven die teveel promotionele berichten op hun Facebook pagina plaatsen.

Lees verder


Een mobiele website, een app en responsive webdesign

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Wat ga je gebruiken om jouw product of dienst over te brengen naar je doelgroep? Ik ga je eerst vertellen wat het verschil is tussen een app, een mobiele website en responsive webdesign, daarna vertel ik je meer over de voordelen en de nadelen.

Lees verder


Zo zet je Social Media in voor Marketing

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Als ondernemer kan je jezelf afvragen: “Waarom zouden we social media gaan gebruiken voor ons bedrijf en is een website niet voldoende? En wat is de meerwaarde van social media?”

Lees verder


Wees gastvrijer naar klanten op social media

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Als bedrijf moet je klantgericht zijn. Dat weten we allemaal. Tegenwoordig vindt dienstverlening aan klanten steeds meer plaats op social media. Mensen sturen vaak berichten met vragen en opmerkingen via Facebook en Twitter.

Lees verder


Het bereik van Facebook daalt. Wat te doen?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Door een verandering in het algoritme van Facebook is het bereik van bedrijven en merken de afgelopen tijd aanzienlijk gedaald. Wanneer je als bedrijf iets op Facebook post krijgt nu slechts 2% van je volgers je bericht in zijn/haar tijdlijn te zien.

Lees verder


Meer interactie met klanten? Installeer Instagram!

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Je hebt misschien wel 600 likes op Facebook en wel 1000 volgers op Twitter. Toch is het contact dat je met klanten heb op social media maar matig. Wat kun je hieraan doen? Een Instagram-account aanmaken!

Lees verder


Gebruik je humor op social media?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Om als bedrijf waardering van je klanten te krijgen is het belangrijk om humor te gebruiken. Niet alleen tijdens tv- of radiocommercials maar ook op social media.

Lees verder


Word je asociaal van social media?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Social media. Wie kent het niet? Linkedin, Twitter, Instagram en Facebook zijn begrippen die we niet meer weg kunnen denken uit onze dagelijkse maatschappij. Van huismoeders tot pubers, van zakenmannen tot grootouders.

Lees verder


Hoe maak ik een succesvolle bedrijfspagina op Facebook?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Dat je met Facebook veel meer kunt dan een beetje reageren op de gekke foto's van je vrienden, dat weten we al langer. Je kunt via Facebook campagnes starten om producten, voorstellingen en speciale acties te promoten.

Lees verder


Wat te doen? Whatsapp verwijderen of niet?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Vorige week werd bekend dat Facebook Whatsapp heeft overgenomen voor het ongelofelijke bedrag van 16 miljard dollar. Er ontstond veel ophef na dit nieuws. Veel mensen maakten zich zorgen om hun privacy en stapten over op Telegram.

Lees verder


Wat is de ideale marketingmix voor je website?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Zoekmachineoptimalisatie, posts op social media, contentmarketing, Google Adwords advertenties, linkbuilden. Door alle verschillende mogelijkheden in de online marketing is het soms moeilijk om een goede marketingstrategie op te stellen...

Lees verder


Hootsuite vs. Tweetdeck: vergelijking social media monitoring tools

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, Flickr, de lijst van verschillende soorten social media wordt steeds langer. Wanneer je als bedrijf graag zichtbaar wilt zijn op al deze netwerken, gaat er behoorlijk wat tijd zitten in bijhouden..

Lees verder


De grote voordelen van Google+

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Google+ bestaat sinds 2011, maar dit sociale medium van Google lijkt vandaag de dag nog steeds niet erg populair. Toch wordt steeds duidelijker dat het als bedrijf echt essentieel is om een Google+ account aan te maken.

Lees verder


Tumblr versus Facebook

door Bridget Hearn Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Tumblr bestaat al zeven jaar en heeft altijd wel aardig wat gebruikers gehad, maar de microblogsite kende de afgelopen twee jaar een exponentiële groei in het aantal gebruikers.

Lees verder


Tips om je bezoekers langer op je site te houden (en hoger in Google te scoren)

door Bridget Hearn Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Online lezen mensen zelden teksten volledig. Vooral mensen die voor het eerst op een website komen lezen nauwelijks de teksten op een pagina. Ze scannen deze alleen vluchtig, dit duurt ongeveer 2,6 seconden.

Lees verder


Marketing: video vs. tekst

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Online video's zijn hot. We bekijken een paar uur per week video's op Youtube en we delen onze filmpjes ook graag op Facebook. Gemiddeld worden er zo'n 1000 video's per minuut op Facebook gedeeld.

Lees verder


Hoe zorg ik voor meer interactie op mijn website?

door Bridget Hearn Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Interactie met (potentiële) klanten is ontzettend belangrijk. We zien mensen steeds meer vragen stellen aan bedrijven via Twitter en Facebook. De dialogen tussen tussen klant en bedrijf ontstaan op social media pagina's van bedrijven.

Lees verder


Twitter inzetten als marketingtool

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 23-02-2015

Een beetje ondernemer heeft tegenwoordig een Twitter account. Een goede ondernemer gebruikt Twitter om nieuwe leads te genereren.

Lees verder