Offerte aanvragen

VrijdagOnline Weblog

Tips & trucs voor website-eigenaren

Website Conversie Optimalisatie tips voor het MKB

Website Conversie Optimalisatie is een van de belangrijkste onderdelen van jouw website als je met potentiële klanten in contact wilt komen. Toch besteden veel ondernemers hier te weinig aandacht aan.

Lees verder

Hoe kies jij je domeinnaam?

Google kent ruim 200 factoren zoals: zoektermdichtheid, unieke titels op afbeeldingen, wanneer was de laatste update, links van andere sites, je geografische locatie en nog veel meer. Op basis van deze factoren komen websites hoger of lager te staan.

Lees verder

Hoe kom je hoger in Google m.b.v. een landingspagina?

Je hebt een mooie professionele website. Oké, maar wat nu… De belangrijkste stap die volgt is het vindbaar maken van deze mooie professionele website. Met behulp van een landingspagina met doeltreffende zoekwoorden kan je jouw website optimaliseren

Lees verder

Google Adwords, zelf doen of uitbesteden?

Heb je zelf verstand van Google Adwords of laat je dit uitbesteden aan een professional? Hier de voor- en nadelen van het uitbesteden van Adwords!

Lees verder

60 gratis websites om te beginnen met linkbuilden

Beginnen met linkbuilden? Ik geef je een gratis lijst met 60 websites waar jij een link kunt aanvragen!

Lees verder

Tips voor het schrijven van een landingspagina!

Een goede landingspagina is essentieel want dit is de eerste pagina waar bezoekers op terecht komen nadat ze op een online advertentie hebben geklikt, bijvoorbeeld de link die in een nieuwsbrief staat. Lees hier meer over de landingspagina!

Lees verder

45 punten waarop Google je website beoordeelt (2)

Vorige week heb ik een blog geschreven met 49 punten waar Google je website op beoordeelt. Deze week ga ik hier verder op in. In deze blog zullen nog eens 45 punten naar voren komen waar Google op let.

Lees verder

Tips om je website beter vindbaar te maken

Het wordt anno nu steeds lastiger om als bedrijf hoog te scoren in Google. Voorheen was veel zoekwoorden in de tekst noemen vaak genoeg om een hoge plek in de zoekmachines te bemachtigen. Tegenwoordig is daar flink wat meer voor nodig.

Lees verder

Gebruik nooit "welkom bij" op je site!

Welkom. Als je dit woord intypt op Google krijg je meer de 56 miljoen zoekresultaten. Dit komt doordat heel erg veel bedrijven en particulieren "Welkom bij [naam bedrijf]" op de homepage van hun site zetten.

Lees verder

Wat moet ik wel- en niet doen om mijn website beter vindbaar te maken?

Google houdt met meer dan 200 factoren rekening bij het bepalen van de positie van een website in de zoekresultaten. Een groot deel daarvan zijn on-page factoren: elementen in je site die je zelf makkelijk kunt aanpassen.

Lees verder

Zoekmachineoptimalisatie is nooit klaar!

Je hebt allerlei strategieën ingezet om ervoor te zorgen dat jouw website een mooi plekje heeft in Google's zoekresultaten. Je merkt dat er door je hogere positie meer bezoekers op je site krijgt en ook meer leads hebt.

Lees verder

Zoekmachineoptimalisatie: hoe kies ik goede zoekwoorden?

Wanneer je aan de slag wilt gaan met zoekmachineoptimalisatie is het belangrijk om van te voren goed te bepalen op welke woorden je gevonden wilt worden. Hoe bepaal je op welke zoekwoorden je jouw website gaat optimaliseren? In deze blog een uitleg

Lees verder

Zoekmachineoptimalisatie: hoe en waar zet ik zoekwoorden in mijn website?

In de blog van vorige week heb ik uitgelegd hoe je goede zoekwoorden kiest voor je website. In deze blog leg ik je uit hoe en waar je die zoekwoorden in je site moet zetten. Bij het bepalen van je positie in de zoekresultaten kijkt Google namelijk..

Lees verder

Dit kun je beter niet doen op je website

Er bestaan veel verkeerde ideeën over hoe een goede site in elkaar hoort te zitten en eruit hoort te zien. Leuke muziekjes die automatisch afspelen, veel pagina's met veel tekst, zoveel mogelijk linkjes vanaf allerlei sites naar jouw website. Etc.

Lees verder

Off-page SEO. Wat is het en hoe zet ik het in?

SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, bestaat uit twee onderdelen: "On-page SEO" en "Off-page SEO". Zoals de naam al een beetje zegt, bestaat On-page SEO uit alle zoekmachineoptimalisatie die op de site zelf plaatsvindt.

Lees verder

Wat is de ideale marketingmix voor je website?

Zoekmachineoptimalisatie, posts op social media, contentmarketing, Google Adwords advertenties, linkbuilden. Door alle verschillende mogelijkheden in de online marketing is het soms moeilijk om een goede marketingstrategie op te stellen...

Lees verder

Linkbuilden. Hoe doe je dat?

Linkbuilden is het verzamelen van links van andere sites naar jouw website. Een middel om meer bezoekers naar je site te trekken en een manier om een hogere positie in Google te krijgen. Linkbuilden klinkt heel makkelijk, maar..

Lees verder

Hoe zorg ik dat bezoekers snel vinden wat ze zoeken op mijn website?

Wanneer een bezoeker op jouw website terechtkomt is diegene vaak op zoek naar specifieke informatie. Hij of zij is dus gericht op zoek en hoopt dat op jouw website snel te kunnen vinden. Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat dit ook zo is.

Lees verder

Google Afbeeldingen om beter te scoren

Google afbeeldingen is een supertool om hoger te scoren. Steeds meer bedrijven houden zich bezig met SEO-optimalisatie. Iedereen wil natuurlijk met zijn of haar website zo hoog mogelijk in Google's zoekresultaten staan. Hartstikke goed, maar...

Lees verder

Hoe kan ik mijn bezoekers psychologisch overtuigen?

Door middel van SEO en Adwords advertenties kun je veel bezoekers naar je site toe krijgen, maar hoe zorg je er nu voor dat wanneer ze op jouw site zijn, ze ook daadwerkelijk iets aanschaffen? Door ze psychologisch te overtuigen. Lees hier hoe!

Lees verder