VrijdagOnline Weblog

Tips & trucs voor website-eigenaren

..

Aantrekkelijke productfoto’s voor je webshop

door Hanneke Hazenberg Sales Manager

Gepost op 23-08-2018

Aantrekkelijke productfoto’s is één van de belangrijkste onderdelen van een succesvolle webshop. Een klant moet direct zien of het product dat je aanbiedt iets voor hem of haar is. Dit beslissen zij gemiddeld binnen 7 seconden!

Lees verder


7 praktische tips om meer conversies via je website te genereren

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 16-05-2018

Wanneer je website als doel heeft om in contact te komen met jouw doelgroep (leadgeneratie) is het van groot belang dat de website optimaal is ingericht om zo veel mogelijk conversies te genereren. In dit artikel geef ik 7 praktische tips waarmee je

Lees verder


Hoe kies je de juiste kleuren voor je website?

door Tamara Nijborg Webdesigner

Gepost op 30-04-2018

Het kiezen van de juiste kleuren voor je website kan lastig zijn. Helemaal als je nog niet zeker bent over de huisstijl van je bedrijf. Want wat trekt een bezoeker nou aan? De kleurkeuze van je website is een belangrijk onderdeel van je website en he

Lees verder


CMS systeem: de 3 populairste content management systemen

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 21-04-2018

populairste CMS systemen - 3 gratis CMS systemen voor jou beschreven waarmee je eenvoudig je eigen website kunt maken. Een cms systeem is een software toepassing, die gebruikt wordt om gegevens op internet te kunnen publiceren, zonder over veel techn

Lees verder


Hoe krijg ik meer volgers op Twitter?

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 21-04-2018

Hoe krijg ik meer volgers en retweets op Twitter? Je post dagelijks tweets en volgt allerlei mensen en bedrijven op Twitter. Toch heb je zelf nog maar weinig volgers en worden je tweets nauwelijks tot niet geretweet. Lees hier hoe je ervoor zorgt dat

Lees verder


4 populaire CRM systemen voor ondernemers

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 21-04-2018

Voor je onderneming is het ontzettend belangrijk je klantenbestand goed bij te houden. Daarom is het verstandig om gebruik te maken van een professioneel CRM systeem (Customer Relation Management). Maar van welke CRM systemen kan je gebruik maken &..

Lees verder


Adwords campagne optimaliseren

door Tom Kisteman Adwords Specialist

Gepost op 05-01-2017

In deze blog leer je hoe je jouw Adwords campagne kan optimaliseren. Per factor word er bekeken hoe die factor verbeterd kan worden. De kwaliteitsscore is een van de belangrijkste factoren in elke Adwords campagne. De kwaliteitsscore is namelijk vo

Lees verder


Advertentie extenties, maak je advertentie groter

door Tom Kisteman Adwords Specialist

Gepost op 03-01-2017

In het vorige blog heb je geleerd hoe je jouw campagne in één lijn inricht. In dit blog leer je hoe jouw advertenties meer ruimte kunnen innemen in de zoekresultaten. Door extensies te gebruiken wordt jouw advertentie groter, wanneer de extensies

Lees verder


Adwords campagne logisch indelen

door Tom Kisteman Adwords Specialist

Gepost op 22-12-2016

In het vorige blog heb je geleerd hoe hoe je een Adwords account maakt. In dit blog leer je hoe je de campagne makkelijk en logisch indeelt. Daarnaast leer je hoe je een effectieve advertentie schrijft. Het is belangrijk om vanaf de campagne tot aan

Lees verder


Beginnen met Adwords

door Tom Kisteman Adwords Specialist

Gepost op 20-12-2016

In het vorige deel van de serie “Leer Google Adwords” kon je lezen hoe Adwords werkt. In dit deel leer je hoe je start met Google Adwords. Stap voor stap leer je hoe je een Adwords account aanmaakt

Lees verder


Hoe werkt Adwords?

door Tom Kisteman Adwords Specialist

Gepost op 24-11-2016

Hoe werkt Adwords? Je leest deze blog, dus waarschijnlijk vraag je je af hoe Adwords werkt. Eerst een korte uitleg wat Google Adwords is. Google Adwords is het advertentieplatform van Google. Zoek je in Google dan komen boven de zoekresultaten

Lees verder


Website zelf maken of laten maken, wat is beter?

door Tom Kisteman Adwords Specialist

Gepost op 24-10-2016

Je bent begonnen met een bedrijf en je wilt graag een website. Dan sta je voor de keuze om zelf een website te maken of te laten maken. Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. Zelf een website maken is goedkoop, maar tijdrovend.

Lees verder


10 tips om Adwords te optimaliseren

door Tom Kisteman Adwords Specialist

Gepost op 11-10-2016

10 tips om Adwords te optimaliseren - Duizenden mensen. Nee. Miljoenen mensen maken dagelijks gebruik van Google. Meer dan 40.000 zoekopdrachten worden er elke seconde verwerkt door de zoekgigant. Een groot deel van de opdrachten wordt gedaan door me

Lees verder


Hoe kies jij je domeinnaam?

door Tom Kisteman Adwords Specialist

Gepost op 28-09-2016

Google kent ruim 200 factoren zoals: zoektermdichtheid, unieke titels op afbeeldingen, wanneer was de laatste update, links van andere sites, je geografische locatie en nog veel meer. Op basis van deze factoren komen websites hoger of lager te staan.

Lees verder


Gratis unieke lettertypes downloaden

door Suwen van der Mast Stagiair Online Marketing

Gepost op 13-04-2016

Gratis lettertypes downloaden - Lees snel hoe je unieke lettertypes voor je website kan zoeken. Eindelijk iets anders dan de standaardlettertypes! In deze blog vertellen wij waar je deze leuke lettertypes het beste kan vinden en hoe je ze moet downlo

Lees verder


In 6 stappen je naamsbekendheid vergroten m.b.v. kleur

door Suwen van der Mast Stagiair Online Marketing

Gepost op 15-03-2016

Dankzij de kracht van kleur kan je mensen - zonder dat ze het doorhebben - beïnvloeden en het koopgedrag van de consument zo aansturen dat ze een gewenste handeling uitvoeren. Ben jij benieuwd hoe je dit kan bereiken in 6 stappen? lees dan snel verde

Lees verder


10 Softwarepakketten om wachtwoorden te onthouden

door Romee Witte Stagiair Online Marketing

Gepost op 10-03-2016

Heb jij er ook zoveel moeite mee? Al die wachtwoorden die je tegenwoordig overal moet invullen. Je wil natuurlijk ook niet voor alles hetzelfde wachtwoord gebruiken. Maar dan, je wil inloggen en je weet je wachtwoord niet meer.. Jij bent niet de e

Lees verder


Hoe kun jij je website interactiever maken?

door Romee Witte Stagiair Online Marketing

Gepost op 15-02-2016

Het wordt steeds moeilijker, hoe hou je een bezoeker langer op je pagina? De bezoeker van tegenwoordig leest passief en klikt snel weer door naar een andere pagina. Door je website interactiever te maken z

Lees verder


Marketing Automation voor dummies

door Suwen van der Mast Stagiair Online Marketing

Gepost op 10-02-2016

Marketing automation is dé trend van 2016 als het gaat om marketing. Het kan dan wel dé trend zijn, maar wat is het nu eigenlijk vraag jij je natuurlijk af. Ben je nieuwsgierig geworden naar waarom het zo bijzonder is? Dan zit je hier goed!

Lees verder


Hoe kom je hoger in Google m.b.v. een landingspagina?

door Romee Witte Stagiair Online Marketing

Gepost op 08-02-2016

Je hebt een mooie professionele website. Oké, maar wat nu… De belangrijkste stap die volgt is het vindbaar maken van deze mooie professionele website. Met behulp van een landingspagina met doeltreffende zoekwoorden kan je jouw website optimaliseren

Lees verder


Betrek je klanten bij de feestdagen!

door Robin Schillemans Online Marketing Stagiaire

Gepost op 16-12-2015

Nu het bijna kerst is en de laatste weken van 2015 voorbij vliegen is het belangrijk om stil te staan bij jouw potentiële klanten. Wil je ze bijvoorbeeld bedanken voor het vertrouwen in het bedrijf van het afgelopen jaar? Of wil je ze gewoon fijne ke

Lees verder


Zo geef je je website een betrouwbare uitstraling

door Joran Arends Online Marketing Stagiair

Gepost op 08-12-2015

Het grootste probleem voor websites/webwinkels is dat mensen het nog niet allemaal even goed vertrouwen. Mensen zijn op hun hoede, maar met de volgende 6 tips kun jij jouw website een betrouwbare uitstraling geven!

Lees verder


Inrichten van je homepage: 4 do's & don'ts

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 01-12-2015

De homepage is de belangrijkste pagina van je website. Dit is namelijk de pagina waar je bezoekers als eerste op terecht komen. De homepage moet een bepaalde uitstraling hebben waar je bezoekers op af komen en waar ze ook willen blijven.

Lees verder


Handleiding Facebook-bedrijfspagina maken

door Joran Arends Online Marketing Stagiair

Gepost op 23-11-2015

Wij worden wekelijks gebeld door ondernemers die hulp nodig hebben bij het aanmaken van een Facebook bedrijfspagina.Omdat het echt heel erg gemakkelijk is, hebben we speciaal voor elke ondernemer die graag zelf een Facebook bedrijfspagina wil aanm...

Lees verder


Adblocker installeren... Of is dat verboden?

door Robin Schillemans Online Marketing Stagiaire

Gepost op 19-11-2015

Merk jij ook dat je tegenwoordig wordt overspoeld, gevolgd en gestalkt met reclame op het internet? Ik heb de oplossing voor jou om dit probleem te verhelpen!

Lees verder


60 gratis websites om te beginnen met linkbuilden

door Joran Arends Online Marketing Stagiair

Gepost op 26-10-2015

Beginnen met linkbuilden? Ik geef je een gratis lijst met 60 websites waar jij een link kunt aanvragen!

Lees verder


Hoe kijken bezoekers naar jouw website?

door Robin Schillemans Online Marketing Stagiaire

Gepost op 21-10-2015

Het is belangrijk dat mensen je website bezoeken, maar het is belangrijker om ze hierop te houden! Uit onderzoek is gebleken dat bezoekers binnen 5-10 seconden weten of ze de pagina interessant vinden of niet. Maar wanneer is deze interessant?

Lees verder


Tips voor het schrijven van een landingspagina!

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 09-10-2015

Een goede landingspagina is essentieel want dit is de eerste pagina waar bezoekers op terecht komen nadat ze op een online advertentie hebben geklikt, bijvoorbeeld de link die in een nieuwsbrief staat. Lees hier meer over de landingspagina!

Lees verder


Online foto bewerken: 5 gratis programma's

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 02-10-2015

Ben je op zoek naar mogelijkheden om online foto bewerken mogelijk te maken? In dit artikel stellen we je voor aan 5 online programma's waarmee je eenvoudig online foto's kan bewerken. Online fotobewerkingsprogramma's zijn er zowel gratis als betaald

Lees verder


Waarom afbeeldingen belangrijk zijn op je website

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 02-09-2015

Een goed artikel bestaat niet alleen uit een correct geschreven tekst, maar ook uit professioneel beeldmateriaal. In dit artikel vertel ik je hoe belangrijk afbeeldingen op een website zijn.

Lees verder


45 punten waarop Google je website beoordeelt (2)

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 09-06-2015

Vorige week heb ik een blog geschreven met 49 punten waar Google je website op beoordeelt. Deze week ga ik hier verder op in. In deze blog zullen nog eens 45 punten naar voren komen waar Google op let.

Lees verder


Tips en trucs om je conversie te verhogen

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 28-05-2015

De conversie verhogen van je website klinkt heel moeilijk, en om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen is ook vrij lastig. Toch zijn er een aantal simpele ‘’trucjes’’ die effectief kunnen zijn bij het verhogen van de conversie.

Lees verder


8 tips om je business te laten groeien met YouTube.

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 21-05-2015

YouTube bestaat 10 jaar. Tien jaar geleden ging de bètaversie van de website online. De eerste filmpjes werden al snel online gezet. Nu 10 jaar later heeft YouTube maandelijks meer dan 146 miljoen bezoekers. Laat je business groeien met YouTube.

Lees verder


Tips om je website beter vindbaar te maken

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 17-05-2015

Het wordt anno nu steeds lastiger om als bedrijf hoog te scoren in Google. Voorheen was veel zoekwoorden in de tekst noemen vaak genoeg om een hoge plek in de zoekmachines te bemachtigen. Tegenwoordig is daar flink wat meer voor nodig.

Lees verder


Taalgebruik op Social Media.. Formeel of Informeel?

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 17-05-2015

Op social media is het al lange tijd normaal om gebruikers op een informele manier te benaderen, maar ook steeds meer bedrijven benaderen hun klanten op een informele manier..

Lees verder


5 tips om je online klanten beter te leren kennen.

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 13-05-2015

Het klinkt heel makkelijk: je klanten leren kennen, maar ken jij jouw klanten goed? Weet jij wat hen interesseert en/of wat juist niet? Bij hoeveel bedrijven heb je het gevoel dat ze je als klant echt goed kennen?

Lees verder


#Hashtags gebruiken als online marketingtool.

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 20-04-2015

Hashtags maken van je onderwerpen klikbare links. Je maakt een hashtag door het leesteken # voor een woord te zetten. Hashtags worden veelvoudig gebruikt op social media kanalen. In deze blog vertel ik wat de voordelen zijn van hashtags.

Lees verder


Hoe verstuur ik makkelijk een direct mail door het samenvoegen van Google Docs en Google Sheets?

door Rianne van Klinken Stagiaire online marketing

Gepost op 30-03-2015

Direct mail is een middel om potentiële klanten of bestaande klanten direct en persoonlijk te benaderen via de postbode. De eerste stappen zijn het bepalen wie je wilt bereiken en wat je wilt bereiken met jouw direct mail, maar dan komt de vraag hoe?

Lees verder


Vier social media kanalen die je over het hoofd ziet

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 26-02-2015

Wie het over social media heeft denkt vooral aan Facebook en Twitter. Dit zijn veruit de grootste kanalen met de meeste gebruikers. De kans dat je hier jouw doelgroep aantreft is dan ook erg groot.

Lees verder


5 tips om jouw site te promoten op Facebook

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 26-02-2015

Facebook heeft in januari aangekondigd dat het strenger gaat optreden tegen bedrijven die teveel promotionele berichten op hun Facebook pagina plaatsen.

Lees verder


Gebruik nooit "welkom bij" op je site!

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 23-02-2015

Welkom. Als je dit woord intypt op Google krijg je meer de 56 miljoen zoekresultaten. Dit komt doordat heel erg veel bedrijven en particulieren "Welkom bij [naam bedrijf]" op de homepage van hun site zetten.

Lees verder


Wat moet ik wel- en niet doen om mijn website beter vindbaar te maken?

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 23-02-2015

Google houdt met meer dan 200 factoren rekening bij het bepalen van de positie van een website in de zoekresultaten. Een groot deel daarvan zijn on-page factoren: elementen in je site die je zelf makkelijk kunt aanpassen.

Lees verder


5 Nederlandse klantreview systemen vergeleken

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

71% van de online klanten leest de beoordeling van eerdere klanten en 77% van de online klanten laten zich door hierdoor beïnvloeden.* Heb je nog meer bewijs nodig dat een klant review systeem hét verschil kan maken?

Lees verder


Een mobiele website, een app en responsive webdesign

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Wat ga je gebruiken om jouw product of dienst over te brengen naar je doelgroep? Ik ga je eerst vertellen wat het verschil is tussen een app, een mobiele website en responsive webdesign, daarna vertel ik je meer over de voordelen en de nadelen.

Lees verder


10 tips om je website teksten zo goed mogelijk te schrijven

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Een goede pakkende website tekst schrijven is belangrijk, want door middel van een goede webtekst, kan je je lezer informeren, overtuigen of amuseren.

Lees verder


Een offerte per e-mail, is dat handig?

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Een offerte is een formeel aanbod om een overeenkomst te sluiten. Een offerte wordt opgesteld vanuit een bedrijf, meestal op verzoek van een potentiële klant. Een offerte kan gaan over een dienst of over een product. Offerte via e-mail, is dat handig

Lees verder


Zo zet je Social Media in voor Marketing

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Als ondernemer kan je jezelf afvragen: “Waarom zouden we social media gaan gebruiken voor ons bedrijf en is een website niet voldoende? En wat is de meerwaarde van social media?”

Lees verder


De 10 grootste webdesign fouten

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Een website is het visitekaartje van jouw bedrijf op het internet. Als dit visitekaartje fouten bevat of tot irritatie leidt, dan brengt dit veel schade toe aan jouw imago.

Lees verder


9 dingen die je moet weten voordat je een website begint

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Een website is een must have voor elke startende ondernemer en uiteraard ook voor bestaande bedrijven die nog geen website hebben. Er zijn 9 dingen die je moet weten bij het maken of laten maken van een website.

Lees verder


7 Nieuwsbrief systemen voor ondernemers

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

We hebben onderzoek gedaan naar verschillende nieuwsbrief systemen. Hieronder beschrijven we zeven nieuwsbrief systemen.

Lees verder


Een website laten maken en hem gemakkelijk zelf beheren?

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een website met een gemakkelijk CMS systeem. Het grote voordeel is dat bedrijven zelf in staat zijn de content op de website te beheren, zonder dat hier technische kennis van websites voor nodig is.

Lees verder


Hoger in Google door website snelheid te verbeteren

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Hoe sneller je website, hoe groter de kans dat je website hoger in Google wordt weergegeven en je website beter vindbaar is. Tijd om de snelheid van je site te verbeteren...

Lees verder


Hoe maak je gebruik van een direct mail?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Veel mensen kennen de term 'direct mail'. Maar wat zijn nou de precieze kenmerken van een direct mail en hoe kun je een direct mail het best versturen? Verder is het heel belangrijk om te weten hoe je een direct mail moet schrijven.

Lees verder


Wees gastvrijer naar klanten op social media

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

Als bedrijf moet je klantgericht zijn. Dat weten we allemaal. Tegenwoordig vindt dienstverlening aan klanten steeds meer plaats op social media. Mensen sturen vaak berichten met vragen en opmerkingen via Facebook en Twitter.

Lees verder


Hoe zorg ik dat klanten mijn nieuwsbrief lezen?

door Joost Klein Online marketing specialist

Gepost op 23-02-2015

In Nederland wordt slechts 1/3 van de verstuurde nieuwsbrieven geopend. Dit is zo weinig dat je je bijna zou gaan afvragen of het wel zin heeft om nieuwsbrieven te mailen, maar dat heeft het zeker wel!

Lees verder


Zoekmachineoptimalisatie is nooit klaar!

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Je hebt allerlei strategieën ingezet om ervoor te zorgen dat jouw website een mooi plekje heeft in Google's zoekresultaten. Je merkt dat er door je hogere positie meer bezoekers op je site krijgt en ook meer leads hebt.

Lees verder


Mijn doelgroep zoekt niet op Internet...dream on!

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

"Nee, onze klanten zoeken niet online naar ons soort diensten. We moeten het meer hebben van mond-tot-mond reclame". Dat je geen klanten hebt die je online gevonden hebben is niet zo gek als je niet vindbaar bent op Internet... ondernemert! (kip/ei)

Lees verder


Een responsive website: Wat is responsive webdesign?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Heb jij nog steeds geen responsive website of weet je niet wat het betekent? Responsive webdesign is inmiddels al jaren een must voor elke ondernemer. Immers moet jouw website ook goed weergegeven worden op smartphones en tablets.

Lees verder


Het bereik van Facebook daalt. Wat te doen?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Door een verandering in het algoritme van Facebook is het bereik van bedrijven en merken de afgelopen tijd aanzienlijk gedaald. Wanneer je als bedrijf iets op Facebook post krijgt nu slechts 2% van je volgers je bericht in zijn/haar tijdlijn te zien.

Lees verder


Meer interactie met klanten? Installeer Instagram!

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Je hebt misschien wel 600 likes op Facebook en wel 1000 volgers op Twitter. Toch is het contact dat je met klanten heb op social media maar matig. Wat kun je hieraan doen? Een Instagram-account aanmaken!

Lees verder


Een slim idee om je huisstijl te veranderen?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Het veranderen van een huisstijl roept bij bedrijven veel twijfels op. Is het verstandig om je huisstijl te behouden of wordt het tijd voor een frisse wind door je bedrijf? Een oud en stoffig imago wil immers niemand.

Lees verder


Gebruik je humor op social media?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Om als bedrijf waardering van je klanten te krijgen is het belangrijk om humor te gebruiken. Niet alleen tijdens tv- of radiocommercials maar ook op social media.

Lees verder


Word je asociaal van social media?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Social media. Wie kent het niet? Linkedin, Twitter, Instagram en Facebook zijn begrippen die we niet meer weg kunnen denken uit onze dagelijkse maatschappij. Van huismoeders tot pubers, van zakenmannen tot grootouders.

Lees verder


Overtuig je klant door nadelen te noemen

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Als je iemand wilt overtuigen iets van je te kopen, dan wil je jouw product of dienst zo goed mogelijk over laten komen. Dit doe je door de verschillende voordelen te noemen en deze toe te lichten, maar weet je wat ook heel goed werkt? Nadelen noemen

Lees verder


Hoe maak ik een succesvolle bedrijfspagina op Facebook?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Dat je met Facebook veel meer kunt dan een beetje reageren op de gekke foto's van je vrienden, dat weten we al langer. Je kunt via Facebook campagnes starten om producten, voorstellingen en speciale acties te promoten.

Lees verder


Zoekmachineoptimalisatie: hoe kies ik goede zoekwoorden?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Wanneer je aan de slag wilt gaan met zoekmachineoptimalisatie is het belangrijk om van te voren goed te bepalen op welke woorden je gevonden wilt worden. Hoe bepaal je op welke zoekwoorden je jouw website gaat optimaliseren? In deze blog een uitleg

Lees verder


Gratis website maken zonder reclame met domeinnaam

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Wanneer je op zoek bent naar website maken software waarmee je gratis een website kan maken word je overdonderd door het aanbod. Er zijn enorm veel aanbieders van gratis website software.

Lees verder


Zoekmachineoptimalisatie: hoe en waar zet ik zoekwoorden in mijn website?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

In de blog van vorige week heb ik uitgelegd hoe je goede zoekwoorden kiest voor je website. In deze blog leg ik je uit hoe en waar je die zoekwoorden in je site moet zetten. Bij het bepalen van je positie in de zoekresultaten kijkt Google namelijk..

Lees verder


Dit kun je beter niet doen op je website

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Er bestaan veel verkeerde ideeën over hoe een goede site in elkaar hoort te zitten en eruit hoort te zien. Leuke muziekjes die automatisch afspelen, veel pagina's met veel tekst, zoveel mogelijk linkjes vanaf allerlei sites naar jouw website. Etc.

Lees verder


Off-page SEO. Wat is het en hoe zet ik het in?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, bestaat uit twee onderdelen: "On-page SEO" en "Off-page SEO". Zoals de naam al een beetje zegt, bestaat On-page SEO uit alle zoekmachineoptimalisatie die op de site zelf plaatsvindt.

Lees verder


Wat te doen? Whatsapp verwijderen of niet?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Vorige week werd bekend dat Facebook Whatsapp heeft overgenomen voor het ongelofelijke bedrag van 16 miljard dollar. Er ontstond veel ophef na dit nieuws. Veel mensen maakten zich zorgen om hun privacy en stapten over op Telegram.

Lees verder


Wat is de ideale marketingmix voor je website?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Zoekmachineoptimalisatie, posts op social media, contentmarketing, Google Adwords advertenties, linkbuilden. Door alle verschillende mogelijkheden in de online marketing is het soms moeilijk om een goede marketingstrategie op te stellen...

Lees verder


Hootsuite vs. Tweetdeck: vergelijking social media monitoring tools

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, Flickr, de lijst van verschillende soorten social media wordt steeds langer. Wanneer je als bedrijf graag zichtbaar wilt zijn op al deze netwerken, gaat er behoorlijk wat tijd zitten in bijhouden..

Lees verder


De grote voordelen van Google+

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Google+ bestaat sinds 2011, maar dit sociale medium van Google lijkt vandaag de dag nog steeds niet erg populair. Toch wordt steeds duidelijker dat het als bedrijf echt essentieel is om een Google+ account aan te maken.

Lees verder


Laat het hart van je bezoekers sneller kloppen

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Je hebt een prachtige site. De teksten zijn kort en bondig en er staan mooie afbeeldingen op. Kan niet beter toch? Maar waarom vinden er dan geen conversies plaats? Heb je wel eens stilgestaan wat jouw site met iemand doet qua gevoel?

Lees verder


De kracht van kleuren in marketing

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Kleuren zijn ontzettend belangrijk in marketinguitingen. Zo bleek uit een onderzoek van WebPageFX dat bijna 85% van de consumenten zegt dat de kleur de belangrijkste reden is om een product te kopen. Iedere kleur roept een andere associatie op.

Lees verder


Linkbuilden. Hoe doe je dat?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Linkbuilden is het verzamelen van links van andere sites naar jouw website. Een middel om meer bezoekers naar je site te trekken en een manier om een hogere positie in Google te krijgen. Linkbuilden klinkt heel makkelijk, maar..

Lees verder


Hoe zorg ik dat bezoekers snel vinden wat ze zoeken op mijn website?

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Wanneer een bezoeker op jouw website terechtkomt is diegene vaak op zoek naar specifieke informatie. Hij of zij is dus gericht op zoek en hoopt dat op jouw website snel te kunnen vinden. Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat dit ook zo is.

Lees verder


Tumblr versus Facebook

door Bridget Hearn Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Tumblr bestaat al zeven jaar en heeft altijd wel aardig wat gebruikers gehad, maar de microblogsite kende de afgelopen twee jaar een exponentiële groei in het aantal gebruikers.

Lees verder


Tips om je bezoekers langer op je site te houden (en hoger in Google te scoren)

door Bridget Hearn Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Online lezen mensen zelden teksten volledig. Vooral mensen die voor het eerst op een website komen lezen nauwelijks de teksten op een pagina. Ze scannen deze alleen vluchtig, dit duurt ongeveer 2,6 seconden.

Lees verder


De invloed van lettertypes op het gedrag van je bezoekers

door Bridget Hearn Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Wanneer je een product verkoopt of een dienst aanbiedt op jouw website wil je mensen die jouw site bezoeken overtuigen deze dienst of dit product aan te schaffen. Welk lettertype je gebruikt heeft invloed op het gedrag van je bezoeker.

Lees verder


Marketing: video vs. tekst

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Online video's zijn hot. We bekijken een paar uur per week video's op Youtube en we delen onze filmpjes ook graag op Facebook. Gemiddeld worden er zo'n 1000 video's per minuut op Facebook gedeeld.

Lees verder


Google Afbeeldingen om beter te scoren

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Google afbeeldingen is een supertool om hoger te scoren. Steeds meer bedrijven houden zich bezig met SEO-optimalisatie. Iedereen wil natuurlijk met zijn of haar website zo hoog mogelijk in Google's zoekresultaten staan. Hartstikke goed, maar...

Lees verder


Google Drive: Makkelijk online samen aan hetzelfde document werken

door Noortje Niebling Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Ken je dat? Je hebt net een uur lang aan een rapport of een verslag zitten werken, maar ineens is alles verdwenen, omdat je niet op opslaan hebt gedrukt. Dit probleem is met Google Drive verleden tijd.

Lees verder


Hoe zorg ik voor meer interactie op mijn website?

door Bridget Hearn Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Interactie met (potentiële) klanten is ontzettend belangrijk. We zien mensen steeds meer vragen stellen aan bedrijven via Twitter en Facebook. De dialogen tussen tussen klant en bedrijf ontstaan op social media pagina's van bedrijven.

Lees verder


E-mail marketing klantvriendelijker maken

door Bridget Hearn Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Veel bedrijven sturen per mail nieuwsbrieven naar hun klanten. Het doel van een nieuwsbrief is voor de meeste bedrijven het verkopen van (nieuwe) producten. Dit is een logisch doel, want als bedrijf wil je je producten of diensten aan de man brengen.

Lees verder


10 duidelijke signalen dat uw website hopeloos verouderd is

door Bridget Hearn Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Je komt ze ongetwijfeld zelf ook tegen: Hopeloos verouderde websites met knipperende, draaiende, schuivende en springende plaatjes. Vaak ook nog een muziekje op de achtergrond en met een beetje geluk een contactformulier dat het niet doet.

Lees verder


Een huisstijl, waarom heb ik dat nodig?

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 23-02-2015

Als startende onderneming heb je natuurlijk een huisstijl nodig. Een huisstijl ook wel je 'corporate identity' genoemd is een voorgeschreven geheel van opmaak, waardoor mensen jouw onderneming kunnen herkennen.

Lees verder


Hoe kan ik mijn bezoekers psychologisch overtuigen?

door Bridget Hearn Websitebouwer

Gepost op 23-02-2015

Door middel van SEO en Adwords advertenties kun je veel bezoekers naar je site toe krijgen, maar hoe zorg je er nu voor dat wanneer ze op jouw site zijn, ze ook daadwerkelijk iets aanschaffen? Door ze psychologisch te overtuigen. Lees hier hoe!

Lees verder


Je wil je eigen website maken...

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 23-02-2015

Je wil je eigen website maken? Hier geven wij enkele tips waarmee je zelf je eigen website goedkoop kunt bouwen.

Lees verder


Makkelijk afbeeldingen vervangen

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 23-02-2015

Lees verder


Twitter inzetten als marketingtool

door Hella Roelofs Adwords specialist

Gepost op 23-02-2015

Een beetje ondernemer heeft tegenwoordig een Twitter account. Een goede ondernemer gebruikt Twitter om nieuwe leads te genereren.

Lees verder