Offerte aanvragen

VrijdagOnline Weblog

Tips & trucs voor website-eigenaren

Hoe kies je de juiste kleuren voor je website?

Het kiezen van de juiste kleuren voor je website kan lastig zijn. Helemaal als je nog niet zeker bent over de huisstijl van je bedrijf. Want wat trekt een bezoeker nou aan? De kleurkeuze van je website is een belangrijk onderdeel van je website en he

Lees verder

CMS systeem: de 4 populairste content management systemen

populairste CMS systemen - 3 gratis CMS systemen voor jou beschreven waarmee je eenvoudig je eigen website kunt maken. Een cms systeem is een software toepassing, die gebruikt wordt om gegevens op internet te kunnen publiceren, zonder over veel techn

Lees verder

4 populaire CRM systemen voor ondernemers

Voor je onderneming is het ontzettend belangrijk je klantenbestand goed bij te houden. Daarom is het verstandig om gebruik te maken van een professioneel CRM systeem (Customer Relation Management). Maar van welke CRM systemen kan je gebruik maken &..

Lees verder

Marketing Automation voor dummies

Marketing automation is dé trend van 2016 als het gaat om marketing. Het kan dan wel dé trend zijn, maar wat is het nu eigenlijk vraag jij je natuurlijk af. Ben je nieuwsgierig geworden naar waarom het zo bijzonder is? Dan zit je hier goed!

Lees verder

Adblocker installeren... Of is dat verboden?

Merk jij ook dat je tegenwoordig wordt overspoeld, gevolgd en gestalkt met reclame op het internet? Ik heb de oplossing voor jou om dit probleem te verhelpen!

Lees verder

Tips voor het schrijven van een landingspagina!

Een goede landingspagina is essentieel want dit is de eerste pagina waar bezoekers op terecht komen nadat ze op een online advertentie hebben geklikt, bijvoorbeeld de link die in een nieuwsbrief staat. Lees hier meer over de landingspagina!

Lees verder

45 punten waarop Google je website beoordeelt (2)

Vorige week heb ik een blog geschreven met 49 punten waar Google je website op beoordeelt. Deze week ga ik hier verder op in. In deze blog zullen nog eens 45 punten naar voren komen waar Google op let.

Lees verder

Tips en trucs om je conversie te verhogen

De conversie verhogen van je website klinkt heel moeilijk, en om dit daadwerkelijk voor elkaar te krijgen is ook vrij lastig. Toch zijn er een aantal simpele ‘’trucjes’’ die effectief kunnen zijn bij het verhogen van de conversie.

Lees verder

8 tips om je business te laten groeien met YouTube.

YouTube bestaat 10 jaar. Tien jaar geleden ging de bètaversie van de website online. De eerste filmpjes werden al snel online gezet. Nu 10 jaar later heeft YouTube maandelijks meer dan 146 miljoen bezoekers. Laat je business groeien met YouTube.

Lees verder

5 tips om je online klanten beter te leren kennen.

Het klinkt heel makkelijk: je klanten leren kennen, maar ken jij jouw klanten goed? Weet jij wat hen interesseert en/of wat juist niet? Bij hoeveel bedrijven heb je het gevoel dat ze je als klant echt goed kennen?

Lees verder

#Hashtags gebruiken als online marketingtool.

Hashtags maken van je onderwerpen klikbare links. Je maakt een hashtag door het leesteken # voor een woord te zetten. Hashtags worden veelvoudig gebruikt op social media kanalen. In deze blog vertel ik wat de voordelen zijn van hashtags.

Lees verder

Wat moet ik wel- en niet doen om mijn website beter vindbaar te maken?

Google houdt met meer dan 200 factoren rekening bij het bepalen van de positie van een website in de zoekresultaten. Een groot deel daarvan zijn on-page factoren: elementen in je site die je zelf makkelijk kunt aanpassen.

Lees verder

5 Review Website Systemen voor het MKB

71% van de online klanten leest de beoordeling van eerdere klanten en 77% van de online klanten laten zich door hierdoor beïnvloeden.* Heb je nog meer bewijs nodig dat een klant review systeem hét verschil kan maken?

Lees verder

Zo zet je Social Media in voor Marketing

Als ondernemer kan je jezelf afvragen: “Waarom zouden we social media gaan gebruiken voor ons bedrijf en is een website niet voldoende? En wat is de meerwaarde van social media?”

Lees verder

9 dingen die je moet weten voordat je een website begint

Een website is een must have voor elke startende ondernemer en uiteraard ook voor bestaande bedrijven die nog geen website hebben. Er zijn 9 dingen die je moet weten bij het maken of laten maken van een website.

Lees verder

7 Nieuwsbrief systemen voor ondernemers

We hebben onderzoek gedaan naar verschillende nieuwsbrief systemen. Hieronder beschrijven we zeven nieuwsbrief systemen.

Lees verder

Hoger in Google door website snelheid te verbeteren

Hoe sneller je website, hoe groter de kans dat je website hoger in Google wordt weergegeven en je website beter vindbaar is. Tijd om de snelheid van je site te verbeteren...

Lees verder

Wees gastvrijer naar klanten op social media

Als bedrijf moet je klantgericht zijn. Dat weten we allemaal. Tegenwoordig vindt dienstverlening aan klanten steeds meer plaats op social media. Mensen sturen vaak berichten met vragen en opmerkingen via Facebook en Twitter.

Lees verder

Hoe zorg ik dat klanten mijn nieuwsbrief lezen?

In Nederland wordt slechts 1/3 van de verstuurde nieuwsbrieven geopend. Dit is zo weinig dat je je bijna zou gaan afvragen of het wel zin heeft om nieuwsbrieven te mailen, maar dat heeft het zeker wel!

Lees verder

Het bereik van Facebook daalt. Wat te doen?

Door een verandering in het algoritme van Facebook is het bereik van bedrijven en merken de afgelopen tijd aanzienlijk gedaald. Wanneer je als bedrijf iets op Facebook post krijgt nu slechts 2% van je volgers je bericht in zijn/haar tijdlijn te zien.

Lees verder

Meer interactie met klanten? Installeer Instagram!

Je hebt misschien wel 600 likes op Facebook en wel 1000 volgers op Twitter. Toch is het contact dat je met klanten heb op social media maar matig. Wat kun je hieraan doen? Een Instagram-account aanmaken!

Lees verder

Een slim idee om je huisstijl te veranderen?

Het veranderen van een huisstijl roept bij bedrijven veel twijfels op. Is het verstandig om je huisstijl te behouden of wordt het tijd voor een frisse wind door je bedrijf? Een oud en stoffig imago wil immers niemand.

Lees verder

Gebruik je humor op social media?

Om als bedrijf waardering van je klanten te krijgen is het belangrijk om humor te gebruiken. Niet alleen tijdens tv- of radiocommercials maar ook op social media.

Lees verder

Overtuig je klant door nadelen te noemen

Als je iemand wilt overtuigen iets van je te kopen, dan wil je jouw product of dienst zo goed mogelijk over laten komen. Dit doe je door de verschillende voordelen te noemen en deze toe te lichten, maar weet je wat ook heel goed werkt? Nadelen noemen

Lees verder

Zoekmachineoptimalisatie: hoe kies ik goede zoekwoorden?

Wanneer je aan de slag wilt gaan met zoekmachineoptimalisatie is het belangrijk om van te voren goed te bepalen op welke woorden je gevonden wilt worden. Hoe bepaal je op welke zoekwoorden je jouw website gaat optimaliseren? In deze blog een uitleg

Lees verder

Zoekmachineoptimalisatie: hoe en waar zet ik zoekwoorden in mijn website?

In de blog van vorige week heb ik uitgelegd hoe je goede zoekwoorden kiest voor je website. In deze blog leg ik je uit hoe en waar je die zoekwoorden in je site moet zetten. Bij het bepalen van je positie in de zoekresultaten kijkt Google namelijk..

Lees verder

Dit kun je beter niet doen op je website

Er bestaan veel verkeerde ideeën over hoe een goede site in elkaar hoort te zitten en eruit hoort te zien. Leuke muziekjes die automatisch afspelen, veel pagina's met veel tekst, zoveel mogelijk linkjes vanaf allerlei sites naar jouw website. Etc.

Lees verder

Off-page SEO. Wat is het en hoe zet ik het in?

SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie, bestaat uit twee onderdelen: "On-page SEO" en "Off-page SEO". Zoals de naam al een beetje zegt, bestaat On-page SEO uit alle zoekmachineoptimalisatie die op de site zelf plaatsvindt.

Lees verder

Wat te doen? Whatsapp verwijderen of niet?

Vorige week werd bekend dat Facebook Whatsapp heeft overgenomen voor het ongelofelijke bedrag van 16 miljard dollar. Er ontstond veel ophef na dit nieuws. Veel mensen maakten zich zorgen om hun privacy en stapten over op Telegram.

Lees verder

Wat is de ideale marketingmix voor je website?

Zoekmachineoptimalisatie, posts op social media, contentmarketing, Google Adwords advertenties, linkbuilden. Door alle verschillende mogelijkheden in de online marketing is het soms moeilijk om een goede marketingstrategie op te stellen...

Lees verder

Hootsuite vs. Tweetdeck: vergelijking social media monitoring tools

Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, Flickr, de lijst van verschillende soorten social media wordt steeds langer. Wanneer je als bedrijf graag zichtbaar wilt zijn op al deze netwerken, gaat er behoorlijk wat tijd zitten in bijhouden..

Lees verder

De grote voordelen van Google+

Google+ bestaat sinds 2011, maar dit sociale medium van Google lijkt vandaag de dag nog steeds niet erg populair. Toch wordt steeds duidelijker dat het als bedrijf echt essentieel is om een Google+ account aan te maken.

Lees verder

Laat het hart van je bezoekers sneller kloppen

Je hebt een prachtige site. De teksten zijn kort en bondig en er staan mooie afbeeldingen op. Kan niet beter toch? Maar waarom vinden er dan geen conversies plaats? Heb je wel eens stilgestaan wat jouw site met iemand doet qua gevoel?

Lees verder

Hoe zorg ik dat bezoekers snel vinden wat ze zoeken op mijn website?

Wanneer een bezoeker op jouw website terechtkomt is diegene vaak op zoek naar specifieke informatie. Hij of zij is dus gericht op zoek en hoopt dat op jouw website snel te kunnen vinden. Het is jouw taak om ervoor te zorgen dat dit ook zo is.

Lees verder

Tumblr versus Facebook

Tumblr bestaat al zeven jaar en heeft altijd wel aardig wat gebruikers gehad, maar de microblogsite kende de afgelopen twee jaar een exponentiële groei in het aantal gebruikers.

Lees verder

Marketing: video vs. tekst

Online video's zijn hot. We bekijken een paar uur per week video's op Youtube en we delen onze filmpjes ook graag op Facebook. Gemiddeld worden er zo'n 1000 video's per minuut op Facebook gedeeld.

Lees verder

Google Afbeeldingen om beter te scoren

Google afbeeldingen is een supertool om hoger te scoren. Steeds meer bedrijven houden zich bezig met SEO-optimalisatie. Iedereen wil natuurlijk met zijn of haar website zo hoog mogelijk in Google's zoekresultaten staan. Hartstikke goed, maar...

Lees verder

Google Drive: Makkelijk online samen aan hetzelfde document werken

Ken je dat? Je hebt net een uur lang aan een rapport of een verslag zitten werken, maar ineens is alles verdwenen, omdat je niet op opslaan hebt gedrukt. Dit probleem is met Google Drive verleden tijd.

Lees verder

Hoe zorg ik voor meer interactie op mijn website?

Interactie met (potentiële) klanten is ontzettend belangrijk. We zien mensen steeds meer vragen stellen aan bedrijven via Twitter en Facebook. De dialogen tussen tussen klant en bedrijf ontstaan op social media pagina's van bedrijven.

Lees verder

E-mail marketing klantvriendelijker maken

Veel bedrijven sturen per mail nieuwsbrieven naar hun klanten. Het doel van een nieuwsbrief is voor de meeste bedrijven het verkopen van (nieuwe) producten. Dit is een logisch doel, want als bedrijf wil je je producten of diensten aan de man brengen.

Lees verder

10 duidelijke signalen dat uw website hopeloos verouderd is

Je komt ze ongetwijfeld zelf ook tegen: Hopeloos verouderde websites met knipperende, draaiende, schuivende en springende plaatjes. Vaak ook nog een muziekje op de achtergrond en met een beetje geluk een contactformulier dat het niet doet.

Lees verder

Hoe kan ik mijn bezoekers psychologisch overtuigen?

Door middel van SEO en Adwords advertenties kun je veel bezoekers naar je site toe krijgen, maar hoe zorg je er nu voor dat wanneer ze op jouw site zijn, ze ook daadwerkelijk iets aanschaffen? Door ze psychologisch te overtuigen. Lees hier hoe!

Lees verder

Je wil je eigen website maken...

Je wil je eigen website maken? Hier geven wij enkele tips waarmee je zelf je eigen website goedkoop kunt bouwen.

Lees verder

Twitter inzetten als marketingtool

Een beetje ondernemer heeft tegenwoordig een Twitter account. Een goede ondernemer gebruikt Twitter om nieuwe leads te genereren.

Lees verder